Direktlänk till inlägg 6 augusti 2007

Kort klassresa

Av Anna - 6 augusti 2007 20:37

Idag var första dagen på jobbet efter tre veckors semester med i stort sett dåligt väder. Idag var också första dagen på hela sommaren som det var riktig sommarvärme. Ödets ironi? Eller är det nån som jävlas med mig. Men nej jag ska inte klaga ärligt talat, jag har varit i Barcelona i fem dagar på min semester och där var det 27 grader varmt varje dag. Och jag bodde på ett hotell som var så lyxigt att jag kände det som att jag var där på studiebesök. Dom hade pool på takterassen, ett badkar i badrummet som var tio ggr fräshare än mitt eget. Förutom minibar så fanns det en fungerande air-condition på rummet, städerskan bytte handdukar och bäddade sängen varje dag. Det fanns också en stilig portier som bar upp våra väskor till rummet när vi kom och när vi skulle åka hem ordnade hotellet taxi till flygplatsen. Jag kände mig som en kunglighet nästan. Det var helt sjukt. Och när vi gick förbi dom andra rummen i korridoren och stötte på städerskorna och min blick mötte deras så kunde jag inte låta bli att känna en liten vilja att förklara mig. Nej jag är ingen stroppig och rik turist, jag är egentligen som er. Jag har bara haft en fruktansvärd tur som hittade ett billigt erbjudande på Internet om en resa till Barcelona med boende på ett 4stjärnigt hotell. Plus att jag sparat pengar. Jag kände mig malplacerad och när hotellpersonalen nickar och ler och säger "Evening, miss" vill jag bara springa därifrån och istället övernatta på det mer plånboksvänliga och avslappnade vandrarhemmet ett kvarter bort. I vanliga fall verkar det som att affärsmän i dyra kostymer bor på hotellet, och så är det säkert också eftersom dom erbjuder konferensrum etc. Vilket inte gör att jag känner mig mindre malplacerad. Men nu har jag varit där och bott på det finaste hotellet jag nånsin bott på. Jag som inte ens brukar bo på hotell utan vandrarhem, min plånbok tillåter inget annat. Men nu hade jag sparat och hittat ett superbra erbjudande och tänkte att det skulle vara kul att leva lite lyxliv några dagar. Det gick lättare efter ett tag, men jag kände mig mer eller mindre malplacerad hela tiden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 5 september 2007 19:17

Hade löneöversyn häromdagen och fick till min stora besvikelse bli varse om att jag är en av kanske fem anställda inom kommunen i mitt yrke som har de lägsta lönerna. Min kollega som anställdes i våras tjänar flera tusenlappar mer än mig, och vi har ...

Av Anna - 28 augusti 2007 21:16

Läste i senaste numret av Råd och Rön om en granskning av de största klädkedjorna i Sverige. Jag trodde väl som många andra att H&M som är så billiga logiskt sätt skulle tillhöra ett av de minst etiska klädföretagen. Jag hade fått för mig att dyra k...

Av Anna - 25 augusti 2007 10:10

Häromdagen när jag stod i kassakön på Ica så tog tanten framför mig rätt lång tid på sig i kassan, hon ville reda ut nåt om en varukupong eller dylikt. Mig störde det inte, jag kände migsjälv rätt seg efter en lång arbetsdag och hade ingen lust eller...

Av Anna - 21 augusti 2007 21:27

Om prostitution juridiskt räknades som ett yrke, som vissa vill, borde det innebära att alla som idag är arbetslösa mer eller mindre skulle tvingas prostituera sig av Arbetsförmedlingen eftersom du som arbetslös inte får tacka nej till jobberbjudande...

26

Av Anna - 18 augusti 2007 20:46

Igår fyllde jag tjugosex år. Och jag hade värsta födelsedagsfesten med tårta, buffé, en massa polare och en massa sprit-bål. Sen gick vi ut och festade järnet och jag hade min nya klänning. Eller inte. Jag somnade när jag kom hem efter jobbet kl 16 e...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards