Direktlänk till inlägg 25 augusti 2007

I kassakön på Ica

Av Anna - 25 augusti 2007 10:10

Häromdagen när jag stod i kassakön på Ica så tog tanten framför mig rätt lång tid på sig i kassan, hon ville reda ut nåt om en varukupong eller dylikt. Mig störde det inte, jag kände migsjälv rätt seg efter en lång arbetsdag och hade ingen lust eller ork att bli irriterad min långsamme medkonsument. Jag brukar sällan bli irriterad över långsamma människor, sympatiserar faktiskt med dom. Det är härligt att se hur irriterade de stressade stockholmarna blir när något tar mer än trettio sekunder. För det underhållande i kassakön var att killen bakom mig suckade högt och demonstrativt upprepade gånger, han var uppenbarligen stressad. Vilket bara innebar att jag rörde mig lite långsammare och lade upp mina varor e x t r e m t omsorgsfullt på bandet. Mycket roligt, väldigt underhållande att märka hur han blev mer och mer irriterad. Jag kunde nästan ta på irritationen som låg i luften. För det roliga är att han bara förstör för sig själv genom att stressa upp sig själv. Och ingenting går snabbare bara för att han suckar och försöker stressa på den långsamma tanten. Han borde sluta innan han får en hjärtattack. Han såg inte ut att vara en dag över 23. Hur ska det gå om han fortsätter att stressa i 23 år till?  Arma kille.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 5 september 2007 19:17

Hade löneöversyn häromdagen och fick till min stora besvikelse bli varse om att jag är en av kanske fem anställda inom kommunen i mitt yrke som har de lägsta lönerna. Min kollega som anställdes i våras tjänar flera tusenlappar mer än mig, och vi har ...

Av Anna - 28 augusti 2007 21:16

Läste i senaste numret av Råd och Rön om en granskning av de största klädkedjorna i Sverige. Jag trodde väl som många andra att H&M som är så billiga logiskt sätt skulle tillhöra ett av de minst etiska klädföretagen. Jag hade fått för mig att dyra k...

Av Anna - 21 augusti 2007 21:27

Om prostitution juridiskt räknades som ett yrke, som vissa vill, borde det innebära att alla som idag är arbetslösa mer eller mindre skulle tvingas prostituera sig av Arbetsförmedlingen eftersom du som arbetslös inte får tacka nej till jobberbjudande...

26

Av Anna - 18 augusti 2007 20:46

Igår fyllde jag tjugosex år. Och jag hade värsta födelsedagsfesten med tårta, buffé, en massa polare och en massa sprit-bål. Sen gick vi ut och festade järnet och jag hade min nya klänning. Eller inte. Jag somnade när jag kom hem efter jobbet kl 16 e...

Av Anna - 12 augusti 2007 11:48

Igår var jag för andra gången i mitt liv ute i skärgården och badade. Det var trevligt att åka båt och att bada. Det var inte så kallt i vattnet som jag befarat. Jag är visserligen van vid havet, uppvuxen på en ö som jag är men jag tycker inte alltid...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards