Direktlänk till inlägg 7 augusti 2007

Jag hatar mina grannar när de röker

Av Anna - 7 augusti 2007 20:14

Min mamma rökte under köksfläkten när jag var liten. Hon slutade som tur var röka för några år sedan, men under hela min uppväxt rökte hon Blend. Jag har inget emot att hon rökte och det är inget jag kan komma ihåg att jag mådde dåligt över som barn. Däremot tyckte jag det var jobbigt när mamma fick sina hostattacker, som hon fortfarande får trots att hon slutat röka men det beror nog också på att hon har astma. Astman och hennes dåliga luftrör var en stor anledning till att hon mer eller mindre tvingades sluta röka. Apropå rökning så stör jag mig väldigt mycket på att mina grannar röker i sin lägenhet för röklukten kommer in i mitt badrum vilket luktar asäckligt. Och det kliar i mina ögon. Och nu när det är varmt vill jag ha fönstren öppna i sovrummet och vardagsrummet så kommer röklukten in där också. Igårkväll var det som en bastu i sovrummet när jag skulle lägga mig vid elva för jag kunde inte ha fönstret öppet tidigare p ga att grannarna rökte. Det finns inga balkonger i mitt hus så jag antar att de röker med öppet fönster och att röken åker in i min lägenhet. Jag hatar att dom röker, kan dom inte gå ut och göra det en bit från huset? Eller röka med stängt fönster, eller börja snusa istället? Jag hatar röklukt och jag vill lägga bajs i deras brevinkast. Så fort jag tagit reda på vem/vilka som förpestar mitt hem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 5 september 2007 19:17

Hade löneöversyn häromdagen och fick till min stora besvikelse bli varse om att jag är en av kanske fem anställda inom kommunen i mitt yrke som har de lägsta lönerna. Min kollega som anställdes i våras tjänar flera tusenlappar mer än mig, och vi har ...

Av Anna - 28 augusti 2007 21:16

Läste i senaste numret av Råd och Rön om en granskning av de största klädkedjorna i Sverige. Jag trodde väl som många andra att H&M som är så billiga logiskt sätt skulle tillhöra ett av de minst etiska klädföretagen. Jag hade fått för mig att dyra k...

Av Anna - 25 augusti 2007 10:10

Häromdagen när jag stod i kassakön på Ica så tog tanten framför mig rätt lång tid på sig i kassan, hon ville reda ut nåt om en varukupong eller dylikt. Mig störde det inte, jag kände migsjälv rätt seg efter en lång arbetsdag och hade ingen lust eller...

Av Anna - 21 augusti 2007 21:27

Om prostitution juridiskt räknades som ett yrke, som vissa vill, borde det innebära att alla som idag är arbetslösa mer eller mindre skulle tvingas prostituera sig av Arbetsförmedlingen eftersom du som arbetslös inte får tacka nej till jobberbjudande...

26

Av Anna - 18 augusti 2007 20:46

Igår fyllde jag tjugosex år. Och jag hade värsta födelsedagsfesten med tårta, buffé, en massa polare och en massa sprit-bål. Sen gick vi ut och festade järnet och jag hade min nya klänning. Eller inte. Jag somnade när jag kom hem efter jobbet kl 16 e...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards